انرژی های سبز مادیران لطفا صبر کنید ...

پنجمین رویداد صنعت دانش‌بنیان با محوریت "زیست بوم خودرو برقی"

رویداد صنعت دانش‌بنیان با محوریت "زیست‌بوم خودرو برقی" در نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد. این رویداد با هدف گردهمایی و هم‌اندیشی سیاست‌گذاران و بازیگران مؤثر در عرصه خودروی برقی، همچنین با حضور نمایشگاه جانبی، شرکت‌های صنایع خودروسازی همکار پروژه خودروی برقی و شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه صنایع حمل و نقل پیشرفته در فن‌آوری‌های نوین صنعت خودروسازی برگزار شد. در این رویداد، علاوه بر سخنرانی‌های کلیدی داخلی و خارجی و پنل‌های تخصصی، فرصت‌هایی برای بررسی آخرین دستاوردها و فناوری‌های مرتبط با خودروهای برقی فراهم شد و توافق‌نامه‌های مهمی نیز با حضور جناب آقای علی‌آبادی، وزیر صمت، به امضاء رسید.

در زمینه زیست‌بوم خودروی برقی، شرکت‌های بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI)، سرمایه‌گذاری و توسعه راهبردی راز، صنایع الکترونیک گلرنگ و آذین خودرو، توافق‌نامه همکاری راهبردی برای راه‌اندازی مرکز آزمون ایمنی و عملکردی خودروهای برقی و قطعات را امضاء کردند.

مجید جلیلی، مدیر گروه پژوهش‌های فناوری و نوآوری موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی، در این رویداد به چشم‌انداز ملی عرضه خودرو برقی در 1410 اشاره کرد و افزود که بر اساس این چشم‌انداز تا سال 1410، یک میلیون خودرو برقی، 5000 دستگاه اتوبوس برقی و 800 هزار موتورسیکلت برقی وجود خواهد داشت. وی همچنین به توسعه ایستگاه‌های شارژ خودرو برقی در افق 10 ساله اشاره کرد و افزود: تعداد ایستگاه‌های شارژ وسایل نقلیه برقی در کشور در حوزه خودروهای سواری و بخش خصوصی، یک میلیون و 70 هزار ایستگاه و 104 ایستگاه شارژ سریع در بخش اتوبوس‌ها پیش‌بینی شده است.

با توجه به شرکت سازمان‌های دولتی و مرکزی همچون وزارتخانه‌های نیرو، نفت، کشور، ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات، علوم، تحقیقات و فن‌آوری، راه و شهرسازی، و سازمان ملی استاندارد ایران، می‌توان انتظار داشت که این رویدادها و نشست‌ها باعث تشکیل سیاست‌ها و استانداردهایی مناسب برای توسعه خودروهای برقی و زیرساخت‌های مرتبط شود و نشان از تمایل و تمهیدات جدی برای توسعه و پشتیبانی از صنعت خودروی برقی داشته و می‌تواند به رشد و پیشرفت این صنعت کمک کند.

با ما در ارتباط باشید